Autor: Autorke: Margareta Makanova i Andrijana Glišić

Novi Sad
16.05.2016.
11:09 > 11:30
Predmet seksualno obrazovanje od skoro je uveden u pojedine osnovne škole u Vojvodini, međutim udžbenik "Seks za početnike" sadrži poglavlje o homoseksualnosti, koje smeta pojedinim roditeljima.
  • Nastavnik likovnog

    21.05.2016 10:07
    Brus Vilis
    Kad ste "saterani u kut" počnete dobro da razmišljate.Seksualno obrazovanje treba da bude izborni predmet.I svi zadovoljni.
  • Brus Vilis

    20.05.2016 21:52
    @Nastavnik likovnog
    Nastavniče, imaš ozbiljan problem. Prema tvojoj logici to isto žele i tvoje kolege koje predaju matematiku, muzičko, fizičko, biologiju. Zar to nije zbunjujuće za decu? ... I sad si me saterao u kut, pa imam veoma loše mišljenje o tebi kao pedagogu. Osnovne škole nisu stručne i ne osposobljavaju već obrazuju decu, a tvoj bi posao bio da objasniš učenicima različite tehnike slikarstva, da im pričaš o vajarstvu, o bojama, o poznatim umetnicima, muzejima i sličnim temama. Na stranu što ja smatram da je taj predmet, baš poput muzičkog čisto pitanje talenta i insistiranje na njemu je grubo ponižavanje dece koja nisu za to nadarena. To bi trebalo biti izborni predmeti, mada ako ćemo realno ono što je nekad bilo likovno danas je fotošop, indizajn, ilustrator i bolje bi bilo učiti korišćenje tih aplikacija. Da se vratim temi, govoriti o seksu, a prećutkivati homoseksualizam je isto kao predavati o slikarstvu i pri tom ponižavati i ne spominjati recimo vajarstvo. Nego, nisu li neka od najpoznatijih slikarskih imena upravo homoseksualci - Da Vinči, Liberman, Vorhol, Mikelandjelo...
  • Švalerčina

    20.05.2016 19:19
    qwerty
    Filter za decu na kompjuteru je beskoristan.Imaju deca telefone,svoje i tudje, Pristupaju interenetu i preko tudjih kompjutera-rodjaci, igraonice, komšiluk itd.
    Najviše se obrazuju preko kompjutera u školi.
    Moja žena i ja nismo neodgovorni roditelj.Mi smo obavešteni roditelji. I imamo realne predstave šta je sve dostupno deci. Deca su informatički pismenija od mnogih odraslih....
  • Švalerčina

    20.05.2016 19:08
    1
    Vi to mene osudjujete i diskriminišete na osnovu moje seksualne orijentacije?
  • Nastavnik likovnog

    20.05.2016 19:04
    Brus Vilis
    Moj zadatak i jeste da od deteta napravim dobrog slikara ili molera kako ste opisali.
    A koji bi moj drugi zadatak i bio, nego da razvijam ljubav dece prema umetnosti, kao i njihov talenat izmedju ostalog i ka slikanju?
  • Brus Vilis

    20.05.2016 18:25
    @Švalerčina
    Ti sa švaleracijom imaš veze ko ja s Brus Vilisom.
  • 1

    20.05.2016 17:25
    Gospodine svalercino, ljudi kao vi kaljaju instituciju braka, ne monogamni gej parovi koji su verni svom partneru i zele to da ozvanice. Ne sumnjam da vam je super u toj farsi ozvanicenoj zakonom, ali manite se moralnih pridika jer ste poslednja osoba na svetu koja je pozvana da to radi. Verujem da detetu dajete sjajan primer posto i vi i zena vidjate druge ljude, ne bojite se da cete od njega vasom svingerskom propagandom napraviti coveka nesposobnog za monogamnu vezu? Znate, isto onako kako gej parovi usvojenoj deci gej propagandom usade u glavu da su i ona gej...Postoji narodna poslovica - cega se budala stidi...
  • qwerty

    20.05.2016 17:17
    Divno sto su se individue poput Roditelja, koji paranoise o gej lobiju a ne zna da ga napise pravilno, i Svalercine, koji se ponosi sto mu je dete od 10 godina izlozeno pornografskom sadrzaju jer ocito ne ume da koristi filter za decu na kompjuteru, razmnozile. Ne znam kakve ste bunike jeli, ali ovde se samo govori o tome da se pri seksualnom obrazovanju pominje i homoseksualna orijentacija, koja ce jednako postojati pravili se vi ludi ili ne. Nikakvi NVO Soros gej lobiji nece uhvatiti vase dete u kandze bluda, samo se to pominje kao jedna od stvari koje postoje. Vasi suludi zahtevi su na nivou nepominjanja Hrvatske u udzbenicima istorije.
    Kao mali podsetnik o tome koliko su gej parovi neugrozeni, procitajte najnoviju vest o liku iz Beograda koji je napadnut u svom stanu jer u njemu zivi sa partnerom.
  • Švalerčina

    20.05.2016 15:38
    Brus Vilis
    Postoje i švaleri i švalerke, iako se o njima u školi ne uči.
    Možda je švaler/ka lekar Vašeg deteta, poznati sportista ili filozof? ILi čak učiteljica?
    Ali mi švaleri stavljamo INTERES DECE ispred našeg, pa ne zahtevamo da se o nama u školi uči.
    Naš interes bi se sastojao u tome da se deca poduče u školi, da i naša seksualna orijentacija postoji: pa nek biraju šta će da budu kad porastu!
    A INTERES DECE JE DA IH NE SMARAMO.
    Moj najmladji sin od 10 godina , preko interneta već se obavestio o svemu! Porno filmova o svim sex orijentacijama koliko hoćeš!Teorijski potkovan više od mene, a ja praktikujem švaleraciju više od 20 godina!
  • Brus Vilis

    20.05.2016 15:31
    @Pobrkani lončići
    Moj stav je da homoseksualci i heteroseksualci trebaju imati ista prava, od obrazovanja do venčanja. Izjednačavate homoseksualce i sodomiste iako ovi potonji čine zakonom zabranjene seksualne radnje. Ali da, o svemu tome, uključujući i o samozadovoljavanju treba biti reči u lekcijama o seksu. A najviše o prevencijama. Da li vi mislite da će učitelji promovisati (!) homoseksualizam? Pa da li isto tako promovišu ratove, ubijanja i klanja na časovima istorije? Da li profesori engleskog imaju cilj da našu decu preobrate u Engleze? Šta rade nastavnici likovnog, kebaju priliku da od dece naprave molere i slikare, a profesori fizike i hemije teroriste s atomskim bombama... ili da im prenesu znanje, a deca će sama i uz kućno vaspitanje sama odlučiti šta će biti. Pitanje je da li uopšte i od kog razreda deca trebaju da imaju seksualno vaspitanje u školama.
  • Roditelj

    20.05.2016 13:17
    Brus Vilis
    Osim seksualnosti i seksualnih orijentacija ima toliko drugih stvari koja deca u svom interesu treba da uče, a ne stižu zbog velikog broja školskih časova.
    I dete ne mora učiti francuski, pohadjati sport i balet ako ja to ne želim i to je o.k..
    Ali ako ne pohadja časove o sexu , a naročito predavanje o gey varijanti, to je ugrožavanje gey prava, ja sam neobrazovani fašista koji sprečava dete da se obrazuje i sl?!! I naravno, obavezno sam mrzitelj lica koja su gey! Ako ima još koja etiketa koju ćete mi pripisati, slobodno me obavestite.
  • Pobrkani lončići

    20.05.2016 12:16
    Brus Vilis
    Za kakvu jednakost i prava gey lobija se u konkretnom slučaju zalažete?
    Da im se obezbedi mogućnost da deci promovišu sopstvenu seksualnu orijentaciju u ŠKOLI?
    Imaju li i deca neka prava da NE MORAJU UČITI O SVAKOJ seksualnoj manjinskoj orijentaciji, kojih ima još (recimo oni koji preferiraju celibat, samozadovoljavanje, sodomiju i sl?)
    Ja ne mrzim i ne proganjam homoseksualce kako mi spočitavate.
    Samo ne mislim da mldb deca MORAJU TRPETI da preko njihovih ledja SVE NAVODNO UGROŽENE MANJINSKE GRUPE PO BILO KOM OSNOVU (ne samo seksualnom) isteruju svoja navodno ugroženaprava.
  • Čučuk Stana

    20.05.2016 12:13
    Ja predlažem da na te časove idu roditelji, nek dođe neki pripadnik Lgbt da mi objasni i da me nauči!!!! Decu ostavite na miru!!!
  • Brus Vilis

    20.05.2016 10:38
    @Pobrkani lončići
    Huh, baš mi udovoljavate. Meni homoseksualci ne smetaju, to nije ni bolest ni zločin. Kao što nije ni drugačija boja kože, ili vera, jezik, frizura. Ne da zaslužuju već MORAJU imati jednaka prava. Ako se u školi uči o seksualnosti onda bi u tim lekcijama trebalo učiti o svemu, a ne samo o probranim temama. Na kraju, ako u udžbenicima nema homoseksualaca ne znači da ne postoje. Možda je homoseksualac baš lekar vašeg deteta, možda učitelj, šofer koji vas vozi, majstor koji vam popravlja veš mašinu? Neće učitelji decu obučavati da budu homoseksualci, mada vaš bes, strah il ne znam šta već kazuje da vi upravo to mislite da će se desiti. Ni meni se ne dopada tema u udžbenicima istorije gde su tako nevešto i smešno prikazani ratovi 90-ih. Još više mi se ne dopada težina djačke torbe i 23 časa nedeljno koje su natovarili prvacima. Ne volim da vidim ni popove u školama. Ali to nije udovoljavanje. Zove se obrazovanje.
  • Roditelj

    20.05.2016 10:02
    G
    Ne može homoseksualna grupa da krši slobode i prava naše dece na taj način što im NAMEĆE SVOJE POSETE ŠKOLI I DRŽI PREDAVANJA I NA TAJ NAČIN PROMOVIŠE svoju seksualnu orijentaciju. Zašto časove predmeta seksualno obrazovanje koji tretira homoseksualce ne drže isti predavači kao i pre, nego se POZIVAJU I PRISUSTVUJU HOMOSEKSUALCI DA pričaju i PROMOVIŠU GEY LOBI!?
    Na taj načim vrši se uticaj na mldb decu da je biti gey nešto posebno, izuzetno, rizično i divno,bolje od svih ostalih seksualnih orijentacija i formira dečiji stav.
    Ovo se ne radi U NAJBOLJEM INTERESU DETETA,već se naporotiv deca zloupotrebljavaju u interesu gey lobija
    Ovo je grubo kršenje prava deteta koje dete ima po Ustavu i Zakonima naše zemlje kao i Konvencije EU o dečijim pravima.Deca imaju pravo na srećno i mirno odrastanje i ove okolnosti moraju se procenjivati SAMO U NAJBOLJEM INTERESU DETETA, a nikako interesu drugih.
    Prrotiv škole podnećemo prijave prosvetnoj inspekciji!
  • Pobrkani lončići

    19.05.2016 19:49
    Brus Vilis

    Znači moje dete MORA da ide na te časove kako bi Vama udovoljilo?
    Ako ja smatram da je sex privatna stvar pojedinca , te da zbog toga o sexu uopšteno ili o homoseksualnosti maloletno dete NE MORA posebno na na časovima učiti ,Vi ćete mi reći DA MORA i ako ne mislim isto kao i Vi da sam fašista!?

  • G

    19.05.2016 18:08
    @Južnjak - "narod" može da nešto želi ili ne želi, ali trenutno živimo u državi u kojoj važi pravilo da zakoni važe za sve a ne samo za većinu koja ih je izglasala. Ako su građani izglasali za pravo okupljanja, onda svi građani imaju to pravo, ne može da neki građani to pravo nemaju jer ih "narod ne želi", a naročito nemate pravo da takav zahtev nazivate "silom". Ovi građani traže svoje pravo koje ustavom i zakonom imaju, a "kontra-reakcija" u vidu nasilja i drugog sprečavanja građana da ostvare zagarantovana im prava je krivično delo. Ako to i dalje ne možete da razumete, dozvolite da izrazim žaljenje što je država zakazala da vas edukuje o građanskim pravima i slobodama, i da izrazim želju da vaša prava budu pogažena na isti način na koji vi želite da gazite tuđa.
    Hvala vam ipak na komentaru koji potvrđuje pravilo. "Gospodin" koji se potpisuje sa "švalerčina", na stranu kakve mentalne defekte je ispoljio svojim tekstovima, se veoma potrudio da istakne i izjednači ugroženost njegove socijalne grupe sa ugroženošću homoseksualne populacije, čak je negirao i postojanje rulje kriminalaca koja takva lica napada na ulicama za šta postoje i video snimci, valjda jer mu to kvari teoriju, a opet od sedamdesetak komentara nijedan se nije našao da švalere naziva bolesnim, izopačenim ili da predlaže da se leče od "švalerizma" terapijom, štaviše dobio je upravo suprotne komentare podrške, uključujući i vaš, koji su mu iako nenamerno, teoriju pokvarili. Hvala vam još jednom.
  • SUDIJA

    19.05.2016 18:01
    G
    O podeli imovine presudjuje se svima na jednak način: ko dokaže da je uložio, priznaće mu se!
    Ako Vaš homoseksualni partner premine bez testamenta, a stan i imovina se vodi na njegovom imenu dokazivaćete okolnosti da ste doprineli kupovini i sticanju te imovine na isti način kao vanbračna supruga u hetero braku: svedocima, računima, potvrdom MUP da ste prijavljeni na istoj adresi, potvrdom o visini primanja i sl.
    Šta Vam čoveče nije jasno?
  • Brus Vilis

    19.05.2016 17:31
    Rešenje je da homoseksualce preobratimo u fašiste. Oni su nam nekako bliskiji. A i biblija nema ništa protiv. Doduše u istoj je jasno istaknuto da ne valja krasti, lagati i ubijati i da treba voleti bližnjeg svog, al nećemo se sad držati toga ko pijan plota.
  • Posmatrač

    19.05.2016 16:07
    Nejasno ili ipak jasno?
    Kako to da se u ovoj raspravi naziva homofobom ili poremećenom ličnosti neko ko na opušten i duhovit način dovodi u pitanje ravnopravnost homoseksualne i heteroseksualne, bračne i vanbračne veze i nametanje te teme deci u školskom uzrastu?
    Da li su osobe iz LGBT korpusa uobičajeno toliko agresivne u odbrani svojih ljudskih prava ili su u pitanju LGBT aktivisti koji hoće minimum jednakost, jer im je nedovoljna samo ravnopravnost ili se zahteva čak i neka vrsta pozitivne diskriminacije?
  • Švalerčina

    19.05.2016 15:39
    G
    Nije Vama lako! Ko o čemu Vi o parama i imovini! A ja sa svojom ženom i švalerkom o ljubavi divanim!
    Pa Vi hoćete da svom dečku otmete celu imovinu, sve bez testamenta i Ugovora.Po slovu zakona! Samo zato što ste gej! Pa ni moja zakonita žena ne nasledjuje za slučaj moje smrti sve to! I deca dobijaju svoje.I ona iz prvog i ova iz sadašnjeg braka! A Vi od svog dečka hoćete celu imovinu! I lepo Vam advokat napisao da možda Vaš homoseksualni partner NE ŽELI da Vam sve ostavi, čim nikakav ugovor i testament nije pravio! A Vi ne odustajete!
    Pa i mene bi horde rodjaka jurile da me linčuju za slučaj da sve ostavim švalerki, a ženu i decu lišim nasledstva.Pa još da im ispred nosa i PONOSNO PARADIRAM!
    Krv bi pala! A tenk da me obezbedjuje ne bi ni slali,već bi kazali :sam si kriv!
  • Južnjak

    19.05.2016 15:03
    Možete da pričate šta hoćete, narod to je jednostavno ne želi, svako nametanje na silu izaziva kontra-reakciju
    Za "Švalera": ako hoćete da ovim fenserima budete prihvatljiviji morate da smislite neko strano ime kao što su "Loveri i Loverkinje". Gde si ti video čestitu NVO organizaciju bez engleskih naziva koje zamenjuju srpske reči :).

    Onda će te dobiti podršsku i od mene. Golem pozdrav odkude Niš.
  • G

    19.05.2016 14:43
    @ADVOKAT - poštovani gospodine, dozvolite ako zadržim mišljenje da niste u pravu. Obzirom na broj oborenih presuda vaše struke nadam se da ćete mi to dozvoliti. Tvrdite da je vanbračna zajednica jednaka istopolnoj zajednici po pitanju zajedničke imovine. Porodični zakon poštovani pravniku to ne govori. On eksplicitno definiše šta je vanbračna zajednica i imovinske odnose vanbračnih partnera čime zakonom takav partner poseduje zajedničku imovinu, a istopolna zajednica tim zakonom uopšte nije priznata čime po zakonu istopolni vanbračni parner ne poseduje nikakvu zajedničku imovinu. Ako zakonom takva zajednica nije priznata kako sud može da presuđuje deobu imovine i u to uključi lice koje ne priznaje kao deo vanbračne zajednice? U slučaju da nema testamenta, da li ćete se složiti da takva lica neće imati isti tretman u odnosu na raznopolnu vanbračnu zajednicu? Ako je postojao testament gde preminuli ostavlja svu imovinu vanbračnom drugu istog pola (recimo da nema potomaka ili usvojenika), smatrate li da naslednici drugog reda ne mogu da testament obore u sudu obzirom da zakon kaže da su oni naslednici a da lice ne može da tvrdi da je u pitanju imovina stečena u vanbračnoj zajednici jer zajednica nije priznata? Obzirom da iz primera znam da nije tačno da sud uopšte ne uvažava vanbračnu zajednicu pri deobi imovine meni gospodine takav zaključak deluje razuman, iako je jasno da je pravo plivajuća kategorija jer da nije ne bi uopšte postojala potreba za vašom profesijom.
  • G

    19.05.2016 14:40
    @Terješkova - slažem se sa vama, definitivno je očekivan tok misli mentalno zdrave osobe da ako podržavam njihovu borbu to mora da znači da ih mrzim, a naročito ih mrzim kada vama "poštovana gospođo" saopštim da vam je neophodno lečenje jer ste sebi dali za pravo da van struke određujete ko je bolestan a ko ne, gde vam se dodatno priviđa terapija koja ne postoji a koju biste želeli da na njima upotrebite - veoma popularna metoda u nacističkoj Nemačkoj u prvoj polovini 20. veka.
  • N

    19.05.2016 02:53
    Ne vredi
    Ovom G je ocigledno nemoguce objasniti, govori covek jedno, a on upro u drugo. A sto se tice Svalercine, ti si definitivno najveci kralj koji se za duze vreme nasao medju ovim komentarima. Tvoj rezon cu poceti da koristim u raspravama, ako nemas nista protiv, genijalan je! Odusevljen sam, i zabavljen, kako davno nisam bio. Napred svalercine, ponosno i hrabro! Mozemo i stranku da pravimo!
  • ADVOKAT

    18.05.2016 23:19
    G

    1.Homoseksualci imaju ista prava za zaključenje ugovora, sačinjenje testamenta, sticanje imovine kao i sva ostala lica ,samo ne mogu da sklope brak, ali SVOJU IMOVINU MOGU DA OSTAVE KOME HOĆE, pod istim uslovima kao ostala lica
    2.Zakonski naslednici nasledjuju imovinu samo ako nema testamenta ili Ugovora o doživotnom izdržavanju.Ali to onda znači da je homoseksualac imao i volju da tako bude.
    3.Vaša pogrešna pretpostavka je da homoseksualni partner OBAVEZNO želi da obezbedi samo svog partnera, a da liši nasledstva svoju decu i ostale srodnike i tražite zakonski osnov koji će ga na to naterati. Ne možete ga naterati na to, jer bi to ograničavalo njegovu slobodnu volju da raspolaže sa svojom imovinom.
    4.Pred sudovima homoseksualci NISU DISKRIMINISANI NI NA KOJI NAČIN
  • Terješkova

    18.05.2016 20:44
    Ovaj gospodin G će mi ogaditi 021!! Aman čoveče biće da si ti najveći Lgbt - mrzac čim ih toliko braniš!
  • G

    18.05.2016 20:36
    @NOTAR - evo još jednom za vas: poštovani gospodine, pravnik nisam te stoga ne bi bilo čudno da se "upetljam". Obzirom na silan broj oborenih presuda po Srbiji, kako na višim instancama tako i pred Strazburom, reklo bi se da "pojma nemaju" ni diplomirani pravnici sa iskustvom, te ćete mi valjda oprostiti ako nekada pogrešim. Ipak, drago mi je da se niste osvrnuli na pravnu valjanost mog mentalno poremećenog sagovornika, i hvala vam na tome.
  • G

    18.05.2016 20:36
    @ADVOKAT - poštovani gospodine, ne mogu da "uporno spominjem vanbračnu ženu" ako sam je spomenuo jedan jedini put.
    Mogu da prihvatim da vanbračni drug kod nasleđivanja nema ista prava sa bračnim drugom kako ste naveli. Tu bih vam jednostavno postavio pitanje kako se utvrđuje pravo zajedničke imovine, odnosno obzirom da je ovo regulisano zakonom za kako bračne tako i vanbračne zajednice, kako je moguće dokazati da je imovina zajednička tj. stečena tokom zajedničkog života ako se vanbračna zajednica lica istih polova zakonom ne priznaje odnosno eksplicitno navodi da je vanbračna zajednica zajednica muškarca i žene? Ja ako kupim nekretninu od svog zarađenog novca (dakle supruga učestvuje 0%, recimo da je nezaposlena), to nikako ne menja stvari u smislu zajedničke imovine.
    Obzirom da vanbračna zajednica da bi uzajamno ostvarila pravo nasleđivanja ima mogućnost da ga ostvari stupanjem u brak, da li bismo mogli da kažemo da vanbračna zajednica lica istog pola takvo pravo nema odnosno nema mogućnost da takvo pravo ostvari?
    Razume se da nisam podrazumevao da ćete za života prodati svu svoju imovinu kako biste sprečili da je deca, unuci i svi ostali po redu nasleđivanja naslede - to je, složićete se, poseban slučaj. Govorimo o situaciji da želite da imovinu prepišete jednom licu nakon vaše neplanirane smrti, a da tu imovinu potom ne mogu da dele naslednici po slovu zakona jer zakon ne priznaje vašu istopolnu zajednicu te je time sudski moguće oboriti testament.
  • ADVOKAT

    18.05.2016 19:43
    G
    1.Homoseksualni par može da reguluše pitanje nasledstva i imovine validnim ugovorima ako to želi i nema razlike u odnosu na ostale
    2.Vanbračna zajednica lica različitog pola FAKTIČKI ima jednaki imovinski i pravni režim kao homoseksualna životna zajednica
    3.Vanbračna žena koju uporno spominjete NIJE NASLEDILA 1/2 stana ,već je to njena imovina STEČENA tokom trajanja vanbračne zajednice njenim radom.Verovatno Vas zbunjuje to što se ceo stan formalno pre smrti vodio kao imovina preminulog.Jednako pravo imao bi i homoseksualni parner srazmerno svom doprinosu sticanja stana- kao i vanbračna supruga
    4.Da je bila u braku NASLEDILA BI OD DRUGE POLOVINE STANA preminulog dodatni zakonski deo (deli sa decom u jednakim delovima, zavisno koliko ih ima).Pa bi imala 1/2+1/4 (jedno dete)
    5.Bez obzira što se Vaša supruga vodi kao suvlasnik nekretnine, nakon Vaše smrti nasledjivaće sa decom u jednakim delovima sve ono što se bude vodilo na Vašem imenu i obrnuto AKO STE U BRAKU
    6.Ako VI ili neko neko treće lice, uključujući i homoseksualce ne želi da ga nasledjuju zakonski naslednici, sačiniće testament ili Ugovor o doživotnom izdržavanju ili prodati imovinu za života itd. da ne nabrajam.Nasledstvo zavisi od VOLJE ostavioca
    7.Jedino pravo koje homoseksualni par u Srbiji nema to je pravo na zaključenje formalnog braka.U svemu ostalom jednaki su pred zakonom sa ostalima.I još nešto, ne mogu usvojiti dete, jer nisu u braku,
  • G

    18.05.2016 17:48
    @NOTAR - poštovani gospodine, pravnik nisam te stoga ne bi bilo čudno da se "upetljam". Obzirom na silan broj oborenih presuda po Srbiji, kako na višim instancama tako i pred Strazburom, reklo bi se da "pojma nemaju" ni diplomirani pravnici sa iskustvom, te ćete mi valjda oprostiti ako nekada pogrešim. Ipak, drago mi je da se niste osvrnuli na pravnu valjanost mog mentalno poremećenog sagovornika, i hvala vam na tome.
  • G

    18.05.2016 17:46
    @ADVOKAT - vidim da i vi delite isti mentalni defekt sa prethodnikom a koji vam ne dozvoljava da razumete razliku između podrške i pripadnosti.
    Iako se jesam već ispravio po pitanju reda nasleđivanja, oprostite što ću da vas razuverim ali u široj familiji imamo lice koje je u vanbračnoj zajednici doživelo smrt svog druga i na sudu pravosnažno dobilo polovinu kuće jer su je stekli tokom života u zajednici, gde je druga polovina imovine pripala detetu iz prvog braka preminulog koje nije živelo sa njima jer nisu imali dece.
    Nisam razumeo ovu konstataciju da je vanbračna zajednica dva lica istog pola ista kao zajednica života dva homoseksualca - ne razumem u čemu je razlika između zajednice lica istog pola i zajednice dva homoseksualca?
    Posle moje smrti moj deo imovine direktno nasleđuju naša deca a ne moja supruga jer nam je imovina već katastarski podeljena 1/2 između mene i supruge.
    Hoćete da kažete da homoseksualci imaju mogućnost da regulišu pravo nasleđivanja odnosno sticanja i raspolaganja zajedničkom imovinom? Upravo vaš tekst govori suprotno, ako (ne daj Bože?) neko od njih ima potomke vanbračni drug ne dobija ništa. Kako im je regulisano pravo socijalne zaštite u slučaju nezaposlenosti? Da li imaju prava na istu zaštitu u slučaju nasilja u zajednici?
    I dalje ne vidim zašto bi iko želeo da im uskrati pravo na protest, paradu ili nešto treće obzirom da ne ugrožavaju ničija prava? Možda da i ženama zabranimo proslavu 8. marta jer su odavno dobile pravo glasa?
  • ADVOKAT

    18.05.2016 17:41
    G
    Ispravljam moju grešku u kucanju u prethodnom komentaru gde je u brzini napisano ~ Da je faktički i pravno vanbračna zajednica dva lica ISTOG POLA jednaka u imovinskom smislu zajednici života dva homoseksualca, pa objašnjavam
    Zajednica života dva homoseksualca faktički i pravno u imovinskom smislu jednaka je i VANBRAČNOJ ZAJEDNICI DVA LICA RAZLIČITOG POLA
  • NOTAR

    18.05.2016 17:17
    G
    Ala si se upetljao u zakone, a pojma nemaš.
  • ADVOKAT

    18.05.2016 16:29
    G
    Sve si pobrkao.
    Osim zakona o braku i porodičnim odnosima postoje i Zakon o nasledjivanju i Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju.
    Naslednici I naslednog reda su samo BRAČNI DRUG I DECA (ili unuci po pravu predstavljanja ,ako je dete ostavioca preminulo ranije). Lice koje živi u vanbračnoj zajednici NIJE NASLEDNIK. Bez obzira što je bračna i vanbračna zajednica po Zakonu o braku i porodičnim odnosima izjednačena, po Zakonu o nasledjivanju NIJE.Takodje po Zakonu o penzijskog i invalidskom osiguranju porodičnu penziju nasledjuje SAMO BRAČNI DRUG, vanbračni ne.
    Toliko.
    Vanbračna zajednica života dva lica ISTOG POLA zato je FAKTIČKI I PRAVNO u imovinskom smislu ista kao zajednica života dva homoseksualca.
    Testament zbog povrede nužnog dela mogu osporavati SAMO NUŽNI NASLEDNICI preminulog a to su BRAČNI DRUG I DECA ( ili unuci po pravu predstavljanja).Pretpostavljam da ih tvoj partner nema, pa si sa te strane osiguran. Ako tvoj homoseksualni partner sačini testament u propisanoj formi i ako je u trenutku sačinjenja testamenta poslovno sposoban i uračunljiv, testament prolazi na sudu.
    Sve ostalo je tvoja slobodna interpretacija
  • G

    18.05.2016 16:06
    @/ - oprostite, i sam sam posle obratio pažnju na zakon, nije treći red već prvi, pogrešno sam smatrao potomke i usvojenike za posebne redove nasleđivanja iako ih zakon tretira jednako, nisam pravnik i nisam se ranije toliko zanimao za ovu vrstu zakona. Dakle ostaje samo pitanje da li je vaša komšinica stekla nepokretnost zajedno sa svojim vanbračnim drugom tokom trajanja zajednice ili je preminulo lice već posedovalo tu imovinu pre njenog početka. Takođe obratite pažnju da čak i sudije umeju da pogreše (to valjda svi znamo jer su novinski stupci ispunjeni takvim slučajevima), i isto tako postoje slučajevi gde bi sud uvažio nepotpune ili krivotvorene dokaze, te da je možda trebala da se žali na odluku suda višoj instanci ako je bila oštećena na neki način.
  • G

    18.05.2016 15:10
    @/ - ne tumačim ja zakone gospodine, zakone tumače sudije. Porodični zakon izjednačava bračnu i vanbračnu zajednicu. To i dalje ne znači da je vaša komšinica imala pravo na stan - da li je taj stan stečen radom u toku trajanja zajednice ili je preminulo lice steklo stan pre nastanka zajednice? Deca (iz bilo kog braka) i dalje predstavljaju prvi red nasleđivanja, a bračni ili vanbračni drug je tek treći red, i ovo ne može da ospori ni testament, a član 8 zakona o nasleđivanju jasno daje da naslednici bližeg reda isključuju iz nasleđa naslednike daljeg reda. Stoga je neophodno da predstavite slučaj vaše komšinice sa više detalja ako želite precizniji odgovor.
  • /

    18.05.2016 14:41
    /
    G
    prava vanbracne zajednice ocigledno drugacije tumacite od naslednika stana moje komsinice koja je izbacena zato sto je zivela u vanbracnoj zajednici sa sada pokojnim covekom koji ima decu iz prethodnog braka
  • Piplfoks

    18.05.2016 14:20
    @Švalerčina
    Kao homoseksualac imate SVA MOGUĆA PRAVA u ovoj zemlji , jedino ne možete da zaključite brak sa svojim dečkom.

    Ovo je toliko apsurdna i bezobrazna izjava, da nije ni izdaleko dovoljno biti samo ekstremni homofob da bi je napisao - moraš da budeš baš redak licemer i neopisivo go*no od čoveka.
  • qwerty

    18.05.2016 14:16
    Čuj, deca do 7-8. razreda ne znaju šta je seks...Do tog doba ga neka već uveliko upražnjavaju. Nadam se da niste roditelj, jer je ovakav stav katastrofalan. Ne potcenjujte decu, ona od malih nogu vrlo dobro shvataju stvari samo ako im se lepo objasne, a nije nimalo teško pomenuti da se ne vole samo čike i tete, nego nekada i dve čike ili dve tete.
    Možete nešto podržavati ili ne podržavati, voleti ili ne voleti, ali u krajnjoj liniji nešto što vas ne ugrožava niti ima veze s vama nemate pravo da zabranjujete. Ja bih volela da moja deca ne gledaju debelog čiku od 60 leta kako ljubi srednjoškolku, pa opet nemam prava da tražim da se zabrani nešto što svojevoljno radi dvoje odraslih ljudi a što me ne ugrožava.
    Od svog laprdanja, najurnebesniji su mi ovi što tvrde da gejevima nikakva prava nisu ugrožena, ti valjda žive u onom paralelnom univerzumu gde je neprijatno koliko nam je dobro i gde te ne prebiju ako si žensko s kratkom kosom koje im zaliči na lezbejku ili muško za koje procene da je gej.
  • G

    18.05.2016 14:00
    @Švalerčina - kao švaler imate SVA MOGUĆA PRAVA u ovoj zemlji, uključujući i brak sa svojom švalerkom nakon razvoda od svoje supruge. Kao mentalno poremećeno lice koje i dalje ne ume da razume razliku između podrške i pripadnosti, imate SVAKO PRAVO na lečenje o trošku poreskih obveznika.
    Ne, niste objasnili ništa. Izmislili ste i izlupetali ste se jer o težini testamenta nemate ni najmanjeg pojma, odnosno iako ste svesni da o pravu ne znate ništa, kategorički tvrdite da važi nešto što ne važi.
    Vi, kao mentalno poremećeno lice, imate FAKTIČKI jednak pravni status kao lica koja su zadržala mentalno zdravlje, niko vas ne ometa da zadržite svoje stanje bez lečenja, i niko vas ne ometa da se švalerate. Razlika je što vi i dalje imate pravo na brak sa svojom švalerkom.
    Ova lica traže ista prava koja važe za ostale, ne traže prava koja ostali građani nemaju niti traže umanjenje postojećih prava koje drugi građani imaju. Ponavljam pitanje da ukažete na jedan novinski članak u kojem stoji da ova lica traže pravo da javno upražnjavaju seksualnu aktivnost. Nećete uspeti da više puta napišete bezočne laži bez ikakvog obrazloženja i to predstavite kao istinu po principu "više puta izrečena laž postaje istina".
    Mene upravo zabrinjava vaše stanje poremećene svesti gde više snimaka sa ulica Beograda proteklih godina uopšte ne vidite, i štaviše tvrdite potpuno suprotno, da se ista priviđaju meni. Vi ste bolesno lice kojem je neophodna hitna psihijatrijska pomoć. Molim vas da se lečite.
  • Švalerčina

    18.05.2016 11:49
    G
    Kao homoseksualac imate SVA MOGUĆA PRAVA u ovoj zemlji , jedino ne možete da zaključite brak sa svojim dečkom.Oko imovinskih stvari, testamenta ,ugovora i ovlašćenja sam Vam objasnio ,a Vi proverite sa svojim advokatom.
    Vi , kao homoseksualac imate FAKTIČKI jednak pravni status kao lica različitog pola koja žive u vanbračnoj zajednici, a niko Vas ne ometa da sa svojim dečkom živite, delite sto i postelju, kao i novac naravno.
    Problem sa porodicom svog dečka imate, mrze Vas,ali i mene mrzi moj tast, pa smo i tu jednaki.
    Ovu medijsku hajku pravite radi lične promocije i postizanja privilegovanog položaja u društvu, kao fol Vaša seksualna orijentacija Vas čini izuzetnim. Opet Vam ponavljam, iznošenje seksualne orijentacije i upražnjavanje seksualne aktivnosti u javnosti smatra se nepristojnošću i to važi za sve, a ne samo za homoseksualce.Šta je nepristojno i pristojno ne odredjujem ja ni Vi, postoje opšteprihvaćene društvene norme.Kad ih prekršite bivate izloženi neprijatnostima od strane nepoznatih lica koje iritira taj postupak , isto kao i ja i ostali.
    Zabrinjava me što Vam se prividjaju neke ulične horde,imate maniju proganjanja koja izaziva strah i agresivnost što se oseća i iz vaših komentara, a Vi proverite sa svojim psihijatrom. Odoh, švalerka me čeka...

  • ludak u razvoju

    18.05.2016 10:55
    mnogo laprdate
    Moguce da ih treba uciti o tome,ali tek u 7-8 razredu...jer do tada ne znaju ni sta je sex...
    i kao sto su neki pomenuli,aj sto paradirate,ali odakle vam da to nazovete PARADOM PONOSA?????
    ako se vi time ponosite ne znaci da se i mi ostali ponosimo tim!
    Trazite tu neka svoja prava,samo ne znam koja su vam to pa oduzeta???
    Ako tako krenemo uskoro ce i oni TS,CD i ostali da traze svoja prava,i to je verovatno po vama normalno?
    Trebal deca da imaju nocne more kad vide takve osobe da se seckaju i ljube na ulici?
    Posle njih ce svoja prava traziti i oni sto upraznjavaju sex sa zivotinjama,i njima treba odobriti da se vencaju?
    Radite to sto radite,ali nemoramo mi ostali da znamo o tome!
  • Posmatrač

    18.05.2016 07:33
    Provincijalno, a "globalno"
    Decu bi u školi (i kod kuće) trebalo učiti pozitivnim i korisnim stvarima iz svih oblasti, ali tek kad su dovoljno zrela da te stvari pravilno razumeju. Ako ih na silu podučavamo nečemu što po prirodi stvari ne mogu da shvate, efekat je slab, pa se postavlja pitanje: šta je cilj?
    Cilj je da se dete vaspita kao humani član neke zajednice, a ne da se zbuni ili preplaši suočavanjem sa stvarima koje ni odrasli ne mogu lako da razumeju...
    Ako "nikad nije previše rano" i sve ovo nije tačno... onda neka deca od trećeg razreda uče, na primer, kvantnu mehaniku... i bićemo sigurno "ispred" civilizovanog sveta. ;)
  • G

    17.05.2016 20:17
    @Švalerčina - molim vas da prekinete da širite dezinformacije. Poslušajte sopstveni savet i obavestite se da li je vanbračna zajednica regulisana zakonom ili ne. Prekinite da lažete da članovi vanbračne zajednice nemaju zakonsko pravo na nasleđivanje. Čak i da je tako, promašili biste poentu jer tim licima niko ne brani da stupe u brak i ostvare to pravo, što je homoseksualcima uskraćeno jer im se zajednica zakonom ne priznaje. Testament nije pisan u kamenu i oboriv je na sudu, sud takvu zajednicu ne priznaje te zakonski naslednici (porodica) imaju mogućnost da preuzmu nasledstvo naspram člana po zakonu nelegalne zajednice bez obzira šta u njemu piše. To što ste vi pravni laik i zamislili ste da nije tako, to je zaista vaš problem i stvar vašeg neobrazovanja.
    Ubistva i zločini iz strasti su krivična dela koja čine neposredni akteri sa motivom, ne postoje horde kriminalaca koji razbijaju glavu nepoznatim licima jer su švaleri. Opet je stvar vašeg obrazovanja, nepoznavanja prava i mentalnog stanja svesti zašto jedno pokušavate da izjednačite sa drugim.
    I na kraju, nisam u nijednom mediju pročitao da oni traže pravo na "javno vođenje ljubavi", moraćete mi ukazati na taj članak. Dopalo vam se to ili ne, nemate pravo da određujete šta je pristojno ili ne a mimo zakona, i na osnovu toga određujete šta ko sme a šta ne sme da radi u javnosti. Ne smatram ni ja pristojnim politički miting radikala, ali mi to ne daje za pravo da ga zabranim a još manje da porazbijam glave učesnicima.
  • Švalerčina

    17.05.2016 19:16
    G
    Postoje lica različitog pola koja žive u trajnoj vanbračnoj zajednici, imaju čak i decu, ali nisu sklopila formalni brak . Nemaju prava na nasledstvo i socijalnu zaštitu (obavestite se). Ubistva i porodično nasilje prema vanbračnim partnerima koji se švaleraju, prisutno je kao i prema bračnim,sve pod izgovorom da rasturaju porodicu,kapital i novac zbog sopstvenog zadovoljstva. Što se tiče moje žene i mene mi se poštujemo,volimo i pomažemo uprkos tome što volimo da se švaleramo, te ne kršimo ni jedan zakon u smislu kako ste nam Vi lično održali bukvicu. MI se nismo prepoznali, ali ste nas Vi u Vašem komentaru prozvali da kršimo zakone. Što se homoseksualaca tiče, ko Vam brani da živite kao veliki broj švalera i švalerki u trajnoj vanbračnoj zajednici? Nasledstvo možete rešiti: testament, Ugovor o doživotnom izdržavanju, Ugovor o poklonu, ovlašćenje za raspolaganje u vezi nekretnina, automobila, sredstvima na računima kod banaka-sve to možete! Da donosite odluke kao član porodice i to može! Kod advokata, pa kod notara napravite ovlašćenje za zastupanje i ovlastite svog "dečka" i on Vas da donosite isključivo odluke jedno o drugom o čemu god Vam volja i o čemu odlučuju članovi porodice! A za javno pokazivanje, paradiranje i vodjenje "ljubavi", e to ne može! To javnost osudjuje kod SVIH, ne samo kod homoseksualaca. NIJE PRISTOJNO.To je stvar vaspitanja, ne seksualne orjentacije.
  • G

    17.05.2016 13:44
    @Švalerčina - zabezeknuti ste i zgranuti jer ste neobrazovano lice koje ne ume da napisan tekst čita sa razumevanjem. Dodatno postoji osnovana sumnja da ste poštovani gospodine mentalno poremećeno lice jer izjednačavate značenje reči ZLOČIN i OPRAVDANJE iako između istih ne postoji nikakva sličnost, odnosno sumnjam da imate poremećen tok misli koji nije tipičan toku misli mentalno zdravih lica usled kojeg tekst u kojem se postupak lica nedvosmisleno naziva zločinom interpretirate kao opravdanjem istog.
    Nisam međutim nigde u vestima video da "ugroženi homoseksualci osuđuju švalere", i to štaviše da opravdavaju njihovo ubistvo - gde ste to pročitali? Ako pretpostavim da ovim delom komentara mislite na mene, vi time dodatno ispoljavate i mentalni defekt usled kojeg izjednačavate podršku nekome ili nečemu sa pripadnošću društvenoj grupi. Predložio bih vam da se podvrgnete psihijatrijskom posmatranju i adekvatnom lečenju jer vi ovde ispoljavate poremećen tok misli koji vas sprečava da razumno izvodite zaključke, a što je jedna od osnovnih odlika punoletnih, mentalno zdravih lica.
  • G

    17.05.2016 13:39
    @Švalerčina - navedite gde su, kada i na koji način lica koja nisu u braku bila podvrgnuta "društvenoj osudi i diskriminaciji", vi ipak više čitate vesti? Bračni zakon R. Srbije propisuje da su supružnici dužni da se uzajamno poštuju i pomažu, vaša supruga i vi ne smatrate međusobnu švaleraciju za nepoštovanje te je nejasno zbog čega se nalazite prozvanim? Ta "rulja" koja je napala homoseksualce je RULJA velikim slovima - nećete uspeti da RULJU navodnicima marginalizujete kao da ne postoji ili je izmišljena, a veoma sam začuđen za nekoga ko tako pomno prati vesti da vam je promakao snimak napada u Beogradu tokom njihove parade. Ako već podržavate i zastupate ideju da niko ne sme da vređa ničija "opredeljenja", sa sve uzvičnikom, nejasno je zbog čega se žalite odnosno zašto želite da vi paradirate? Prava koja su im uskraćena je pre svega baš to koje ste naveli, iako ovde ispoljavate defekt usled kojeg zaboravljate da postoje i žene a ne samo muškarci homoseksualci i dodatno bezočno lažete i pokušavate da to izjednačite sa "švalerima na ulici" iako bi trebalo da ste svesni da švalerima ne piše na čelu šta su što nije slučaj sa homoseksualcima. Nemaju pravo na brak ili zajednicu čime nemaju nikakvo pravo uzajamne socijalne zaštite ili prava nasleđivanja, niti imaju ikakvo pravo u situacijama gde je zahtev da je drugo lice član porodice jer nemaju niti mogu da dobiju takav status. Eto kakva prava nemaju, a drugi imaju.
  • Nemanja

    17.05.2016 13:34
    @Limanstrong

    Ta korelacija je skoro podjednako rasprostranjena kao ona između homofobije, idiotizma, seksualne frustracije i sličnog. Verovatno bi to i sam primetio, ali si homofob, pa onda...
  • Švalerčina

    17.05.2016 12:24
    G
    Ja sam zabezeknut i zgranut, da Vi ubistva i likvidacije švalera i švalerki opravdavate, jer su to po Vašem mišljenju, zločini iz strasti protiv onih koji su prekršili bračne zavete onako kako ih Vi shvatate!
    To samo ukazuje koliko su švalerke i švaleri diskriminsani i ugroženi, kad ih čak i navodno ugroženi homeseksualci osudjuju i to ne samo povicima i pretnjama ,pojedinačno ili u grupi, već se ta nasilje i ubistva opravdavaju zbog navodno nekontrolisane strasti i kršenja zakona!. Pa ovo je poziv na linč švalera i švalerki!
  • Švalerčina

    17.05.2016 12:04
    G
    Švaleracija je stanje svesti i vrsta seksualnog opredeljenja (često menjamo partnere koji su sa nama na dobrovoljnoj bazi).Švaleracija nije nužno vezana za brak, medju švalerima ima mnogo lica koja nisu u braku, a takodje su podložni društvenoj osudi i diskriminaciji.Osim toga za kršenje Zakona o braku i porodičnim odnosima sankcija je razvod, a ne likvidacija, pretnje, ucena, bacanje žive sode u oči i sl.A što se braka tiče, evo i ja i moja žena volimo švaleraciju i jedno drugom ne zameramo i nećemo da se razvedemo.Ali ne nailazimo na odobravanje primitivne okoline,pa čak i VI koji imate "napredna i civilizacijska shvatanja" nas anatemišete da kršimo zakon i da naš brak treba ni manje ni više nego poništiti, a mi nećemo nama je lepo i naše je ljudsko pravo da ostanemo u tako uredjenom braku.Mi jedno drugo poštujemo, iako se švaleramo i ne može nas niko razvesti niti naš brak poništiti ako mi nećemo.MI ne kršimo zakon. I ta "rulja" koja napada homoseksulace, gde se dogodila? Samo kada paradirate i vredjate njihova opredeljenja! Ni švaleri ne bi bolje prošli da počnu da paradiraju.Eto Vi bi nas prvi napali da kršimo zakon! I navedite ta prava koja su Vam uskraćena? Konkretno Šta vam se od ljudskih prava uskraćuje, osim što Vas osudjuju kada se ljubite sa dečkom na ulici.E pa vidite osudjuju i švalere kada to isto na ulici rade!
  • G

    17.05.2016 11:35
    @Švalerčina - obzirom da se u celoj Srbiji beleži oko 100 ubistava godišnje, nije tačno da je "bar stotinak švalera i švalerki" ubijeno zbog švaleracije prošle godine. Ovo što vi pominjete je tzv. "zločin iz strasti" gde se direktno pogođena strana nečijim postupkom odlučuje na zločin, što međutim nije isto kada grupa kriminalaca bez ikakve direktne veze sa drugom grupom građana izlazi na ulice i poziva na njihov linč, a gde ova druga grupa nije prekršila nikakav zakon. Sa druge strane, lice u braku koje je učesnik švaleracije krši bračni zakon Republike Srbije u kojem između ostalog stoji da su supružnici dužni da se uzajamno poštuju i pomažu, te preljuba predstavlja validan osnov za poništenje braka.
    Ako ostavimo po strani da bi vaša "PARADA" velikim slovima propagirala kršenje pomenutog zakona, obzirom da nikada niste ni probali da je organizujete, ne možete tvrditi unapred da ćete biti anatemisani, ogovarani, ucenjivani a još manje da će vam život biti ugrožen. Takođe bi trebalo da obratite pažnju da vama nije uskraćeno nijedno zakonsko pravo koje ne-švalerska lica imaju i upražnjavaju. Predložio bih vam da za početak pokrenete inicijativu za promenu zakona, odnosno da se ukloni odredba da supružnici imaju obavezu da se međusobno poštuju i pomažu u braku.
  • LOL

    17.05.2016 10:08
    Koliko pobrkanih loncica na jednom mestu. Dragi moji suzemljaci niko od vas ne trazi da se divite i postujete tamo neku paradu vec da uvazite da postoje i drugaciji ljudi od vas sa drugacijim shvatanjima koja nisu produkt bolesti vec genetska predispozicija. Homoseksualizam je prirodna pojava cak i medju zivotinjama i postoji od kada je sveta i veka. Niko zdrave pameti to ne moze da uporedi sa dokazanim psiholoskim bolestima kao sto je pedofilija. Nivo obrazovanja i znanja pojedinih osoba se lako moze videti iz same te objave gde uporedjuju seksualnu opredeljenost sa bolescu.Ali poenta moje price je da zatucanom coveku niko ne moze objasniti razliku ta dva pojma. Lepo vi uzivajte izolovani na nekoj čuki u vasoj pedofilnoj i incestoidnoj veri i vasim zivotima koje vodite po principima vase vere i pusite ostatak civilizovanog sveta da zivi , uci i napreduje bey vase mrynje, ne rpeljivosi, ylobe i ne humanosti.
  • maxmad kao roditelj

    17.05.2016 09:36
    znanje je moc
    1.@limanstrongu ili limanstronze-zaboravio si br.4:obrazovanost i tolerancija-ali nekome kao sto si ti to svakako nije moglo pasti na pamet.
    2.deca svakako 'uce/cuju' o homoseksualnosti iz ovih/onih izvora,tako da bi bilo dobro u 7.-8.razredu prodiskutovati na tu temu jer je to sastavni deo seksualnosti, koja je opet sastavni deo svakodnevnog zivota(osim za limanca-tu nema sexa,vidi se:)
    3.roditeljima kojima smeta deo o homoseksualnosti pitanje:zar je to jedino sto zamerate?pogledajte udzbenike iz istorije na pr.koliku gomilu gluposti i neistina sipaju u decu,o pismenosti da ne govorim...ali isto tako mislim da je na roditeljima da koriguju te informacije kod kuce.
    4.oni koji se plase indoktrinacije u skolama su oni koji su skloni tome i sami, jer su mahom neobavesteni i povrsni (ovde mislim i na one sto su bili protiv veronauke(sta sad kazes limanche?;) koji su hteli da 'zastite' decu od gomile gluposti,umesto da ih uce kritickom misljenju i postavljanju pitanja)
    Dakle u ovom kratkom ogledu izjednacih temu homoseksualnosti sa veronaukom jer su obe prisutne i ne znace nuzno indoktrinaciju,sto zavisi iskljucivo od stava roditelja,dragi roditelji nemojte uciti diskriminaciji decu jer to nije dobro za njihovo mentalno zdravlje,covek koji mrzi nikada nije srecan covek, zadovoljan sobom, vec covek nesiguran i pun kompleksa usled svog ne znanja.
  • Djox

    17.05.2016 00:48
    A sledeca parada je pedofilicara!!!!!! I to ce biti "normalno".......
  • Limanstrong

    17.05.2016 00:25
    Postoji veoma zanimljiva korelacija izmedju 1) autonomastva, 2) homoseksualizma i 3) ateizma. Primecujem da su da ovi pod 1) skoro svi istovremeno i u kategoriji 2) i obavezno u kategoriji 3). Uzorak koji sam posmatrao nije veliki, shodno njihovom jadno malom ucescu u ukupnoj populaciji NS, ali je ta veza stvarno veoma upadljiva.
  • Švalerčina

    16.05.2016 23:30
    G
    Pa vi kanda novine ne čitate! Švaleri i švalerke su jako ugrožena kategorija. Malo, malo pa ubiju nekog švalera ili švalerku, zapale auto, bace živu sodu u oči, prete, uhode, šalju preteće poruke.
    I mogu da Vam kažem jako se bojim, da me ne dočekaju razni (švalerkin muž, braća, rodjeni tast mi preti,rodjena deca me ucenjuju i prete da će me se odreći!?). Koliko mi je poznato, prošle godine nije ubijen ni jedan homoseksualac u Srbiji zbog svog seksualnog opredeljenja, a bar stotinak švalera i švalerki je ubijeno zbog švaleracije i to od svojih najbližih! Kako smem ja PARADU PONOSA organizovati!? Učesnici bi bili anatemisani , ogovarani,ucenjivani, a nekima bi i život bio ugrožen!
  • rada

    16.05.2016 22:13
    Nisam za ucenje o homoseksualnosti.
  • G

    16.05.2016 19:57
    @Mile - ako se ne varam, ni vama gospodine "debeli", ni ovom gospodinu "švaleru", niko ne brani da organizujete paradu debelih ili paradu švalera. Nisam u medijima nikada naišao na priču kako se debele osobe ili "švaleri" masovno tuku i napadaju, nikada nisam video članak da razularene horde idu ulicama i viču "ubij, zakolji da debeli/švaler ne postoji". Nisam nikada ni u medijima video članak da je debelima uskraćeno neko pravo koje mršavi imaju i upražnjavaju. Stoga, bez obzira na to što vas niko ne ugrožava, vi i dalje imate puno pravo da napravite paradu - pitanje je ko vam "gospodine" brani da je organizujete? Kada ste to pokušali i ko vas je u tome sprečio? Ili to hoćete da vam homoseksualci organizuju paradu jer ste vi za to nesposobni?
  • Mile

    16.05.2016 18:46
    Pozdrav svim svalerima makar I deklarativnim.Ja bi da i mi debeli , oni preko metera imamo svoju paradu.Nama pozadina sluzi za druge stvari kao svim normalnim ljudima.
  • Švalerčina

    16.05.2016 18:32
    MAMASITA
    Sve ste u pravu gospodjo, evo ja imam razvedenu i sadašnu ženu i dve švalerke i sve ih volim.A komšiluk me osudjuje i ne mogu na miru da se držim za ruke i ljubim u parku svaki dan sa drugom. A ja to VOLIM, VOLE I ONE i nikog ne ugrožavamo.Nepravda je što se na tim časovima ne govori i o nama švalerčinama. I normalno hoćemo i mi PARADU PONOSA.Kad se ponosite vi homoseksualci, što se ne bi ponosili mi švaleri? Kad je već uobičajeno i pristojno smarati druge svojim seksualnim opredeljenjem....
  • //

    16.05.2016 17:40
    Ovde i dalje vlada "balkanski sindrom", Naravno da treba u školi da se uči o tome kada je i dalje to TABU TEMA u okviru jedne porodice. Zar ne bi trebali prvo roditelji da odgovore na pitanja dece nego ih zavlače kao da živimo u srednjem veku... Ne donose nas rode, ne treba da živimo u celibatu ali treba da znamo kako da imamo normalan zdrav sexualni život, treba da znamo da ima onih koji nisu kao mi ali da je ipak Bog rekao da se radjamo a to podrazumeva zajednicu muškarca i žene. LIčno i ja sam u braku imam decu trudim se da ih nikad ne ostavim bez odgovora koji su prilagođeni njihovom uzrastu. Što se tiče homoseksualaca oni postoje i to u sve većem broju, pa onda vidite kako ćete svoju decu da edukujete kao roditelji, veće su šanse da vam dete zastrani ako ga ignorišete i izbegavate njegovu prirodnu radoznalost.
  • /

    16.05.2016 17:09
    /
    @Terješkova
    a terapija su elektrode u glavi kao i kod samostalnih zena ?
  • poznavalac

    16.05.2016 17:07
    Kod gejeva se uglavnom sve svodi na seks i traze sto vise partnera i sto mladjih
    A svetsko druzenje psihijatara koje je donelo odluku o izbacivanja homoseksualizma sa liste mentalnih bolesti 1973 je bilo pod velikim pritiskom gej lobija i veoma korumpirano. Kako je samo njihova propaganda lazna kad prikazuju tamo neke likove kako su srecni uzivaju a u njihovom zivotu je pakao. Pa jedno istrazivanje u Becu govori da su se svi ti brakovi izmedju gejeva veoma brzo raspali jer oni su tako promiskuitetni da traze sto vise i vise partnera...
    Ako vec uce o tome nasa deca treba i da znaju pravu istinu o tome zasnovanu na cinjenicama a ne propagandi...
  • G

    16.05.2016 16:41
    @Terješkova - vidite, mišljenja sam da je upravo vama potrebno lečenje poštovana gospođo, iz razloga što iako je struka navela da dotični nisu ni na koji način bolesni, vi sami sebe smatrate iznad struke a bez ikakve afirmacije i sami sebi dajete za pravo da određujete ko je zdrav a ko bolestan, pa još pozivate i na primenu "terapije" koja ne postoji.
    Vi ste poštovana gospođo, kratko i jasno, mentalno obolelo lice, kao i svako drugo lice kojem se priviđaju stvari koje ne postoje i koje sebe smatra onim što nije. Za vaše stanje međutim zaista postoji terapija, i ja vas molim da što pre potražite stručnu pomoć jer predstavljate opasnost za sva lica koja imaju nesreću da se nađu u vašoj blizini a istovremeno su na neki način različita od vas, kao i za sva zavisna lica koja od vas preuzimaju norme ponašanja.
  • @Terješkova

    16.05.2016 16:34
    Na žalost, sa sadašnjim nivoom razvoja medicine, homoseksualnost je hromozomski poremećaj i ne može se lečiti.Govorim o praavim homoseksualcima, ne onim koji su to postali da bi bili ii.
  • Djox

    16.05.2016 16:31
    Odjos
    Obavezno vratiti u skole sve roditelje koji su uceni sta je prirodno a sta ne... I obavezno u obdaniste uvesti uniforme bojine duge....ahahahahahhahah
  • Djox

    16.05.2016 16:24
    Odjos
    Nisam ateista i nisam veliki vernik i zivim u NS od rodjenja i nagledao sam se svega i svacega al da je BOLEST i treba je leciti normalna stvar.........kako je samo jak taj lobi......
  • Terješkova

    16.05.2016 15:32
    Slažem se- treba deca da uče o svim mogućim razlikama ali ovo je slučaj za srednju medicinsku školu.... i kad već to uče (da mogu da se vole dva muškarca ili dve žene) onda treba da piše i da su takve osobe bolesne i da treba da se leče, naravno sve sa terapijom!
  • samo zatucano

    16.05.2016 15:32
    Nije ni čudo da su deca neobrazovana i od malih nogu puna mržnje prema različitima od njih, kad im roditelji misle da možeš postati gej čitajući o tome, pod uticajem nekakve zle gej propagande. Čudno samo kako gejevi ceo život čitaju o strejt odnosima i na njih se vrši propaganda da postanu strejt (uz sitnice kao što su pretnje smrću), i nikako da ih to konvertuje. Izgleda radi samo u jednom pravcu.
  • Mamasita

    16.05.2016 15:20
    Sve dok se dva momka, muskaraca nebudu opusteno mogli setati i drzati se za ruke, u ovom gradu, ovoj zemlji nece biti demokratije a s time u vezi je i nivo svesti svih nas. Homoseksualizam je stanje duha, pogled na svet, nacin zivota...necija istina. Cega se bojite, vi koji ste toliko protiv edukacije i otvorenog razgovoru na temu? Da vam deca ne postanu homoseksualci? I to onakvi kakva je vasa ideja o homoseksualcima? S obzirom da vecina ne zna bas nista o zivotu "obicnog" homoseksualca onda valjda zamisljaju sebe kako ih neko napastvuje i tera na analni sex...ili sta vec to "ti pederi" rade. Homoseksualizam nije samo forma upraznavanja sexa? Halooo? Kao da "obicni" i "normalni" heteroseksualci imaju sex svaki dan i flirtuju sa svakim ko naidje. Ljudi, postoje medju nama pojedinci koji su drugaciji, na ovaj ili onaj nacin. Za sve postoji razlog i nista nije slucajno i ako vam je priroda ili bog glavni argument da prenosite strah i mrznju prema svemu (o cemu iskreno nemate pojma), na svoju decu, onda vi bas niste niste u tom vasem "normalnom" zivotu naucili. Vi ste glavni problem ovog drustva.
  • DG

    16.05.2016 15:06
    @Craig Toomey
    O vašem nivou tolerancije i prosvećenosti sve govori činjenica da vernike nazivate "onima koji urlaju svaki sat"? Nikada se na taj način nisam obratio ateistima niti ću. Poštujte druge da bi oni poštovali vas. Potpuna je neistina da se homoseksualci prebijaju svaki dan. Retko koga homoseksualci uopšte zanimaju što i jeste činjenica sa kojom glasniji medju njima nikako ne mogu da se pomire. Zato i hoće svoju orijentaciju da ubace u školske klupe kao obavezno gradivo.
  • razmisliti

    16.05.2016 14:45
    Decu treba uciti razlicitosti ali tek u srednjoj skoli
    Naravno treba spreciti homoseksualnu propagandu
    Ne bih se bas slozila da se covek radja kao gej to je diskutabilno
    Homosekusalna propaganda je jaka i daje laznu sliku zivota lgbt populacije
    Poznati su mnogi primeri zlostavljanja dece od strane gej parova koji su ih usvojili
    Pogledajte ruski film Sodom na netu
  • Ja

    16.05.2016 14:29
    Dragi roditelji, ako ste vec Vi mentalno hendikepirani ne dozvolite da takva budu i vasa deca
  • Craig Toomey

    16.05.2016 14:19
    Agresivno
    @DG U pravu ste, dve najagresivnije grupe. Ateisti na svakom cosku grade mesta za svoja okupljanja, zvone svaki sat i urlaju na razglas, a homoseksualci iz cista mira svakog dana prebiju nekog strejtera.
  • novosadjan

    16.05.2016 14:05
    treba ukinuti sve osim srBskog jezika i veronauke što su ljudi gluplji i neibrazovaniji bolje će slušati i manje traziti
  • Scotch Bonnet

    16.05.2016 13:56
    Homofobija drustva
    Roditelje koji nece da im decu uce u skoli o homosexualnosti vratiti na casove biologije.

    Koliko vidim i dobra vecina komentatora bi trebalo malo da se edukuje po tom pitanju.
  • /

    16.05.2016 13:46
    /
    nema eu jugenda ali zato pogledaj snimke kako se ponasa ru jugend ili su to oni ruski jahaci sa metalnim metlama koji imaju zadatak da ciste seosko stanovnistvo
  • LOL

    16.05.2016 13:45
    Dali je zaista moguće da u 21 veku postoje ljudi koji su toliko ograničeni da žele da sputavaju svoju rođenu decu. Čega se bojite da ako nešto novo nauči da će mu pući glava kao balon ili da će se možda inficirati homoseksualizmom preko knjiga. Smeta vam obrazovanje a ovamo šaljete decu na veronauku da uče o praznoverju i pedofiliji, mlaćenju prazne slame i o tome kako prodati maglu za ne upucene. Homoseksualci se radjaju ne nastaju gledanjem filmova, zarazom itd. Na času seksualnog obrazovanja će pored te stavke učiti i o reprodukciji i o zaštiti. Dali ćete se buniti i oko toga da vaše dete ne treba sa 14 da sluša o kondomima jer vam je nekako normalnije da je sa 14 već upoznate sa abortusom ili još gore da je naterate da rodi.Hoćete li dozvoliti da se vaš klinac upozna sa seksualno prenosivim bolestima preko knjige ili bi vam bilo draže da licno iskusi sve blagodeti ne zaštićenog seksa i preživi traume koje će ostaviti traga na ceo život. Dali ste znali da Francuzi imaju jednu od naj manjih stopa neželjene trudnoće i tinejdž trudnoće. Njihovo seksualno obrazovanje podrazumeva upoznavanje sa svime što se nudi od seksualnih orjentacija, preko zaštite pa do samog seksa gde se insistira na obostranom uživanju i spremnosti oba partnra. Roditelji tamo ne trube deci nad glavom kako je to loše i kako će goreti u paklu već ih edukuju i gle čuda francuska deca ne stupaju tako rano u odnose kao naša. Negde debelo grešite, razmislite na vreme da se posle ne kajete šta ste uradili .
  • JAO STRASNO

    16.05.2016 13:34
    Da eno Svedjani i Danci gladuju, kopaju po kontejnerima, svaki dan citaju o tome kako je neko ubio, preklao porodicu, zatim sebe, kukaju kako nemaju poslove ni krov nad glavom, ne idu na letovanje godinama. Znate sta ljudi, umesto da prihvatite da to sve postoji, da se malo informisete i procitate da je nauka u skorije vreme dokazala da je to normalna genetska permutacija kao i to da li ce neko imati braon ili plave oci, vi svu energiju koju bi trebali da ulozite u menjanje ove drzave i kulture i realno resenje problema kako bi vam deca kvalitetnije zivela, ulazete u mrznju necega s cim niti imate kontakta, niti razumete, niti vas na bilo koji nacin ugrozava. Uskracujete srecu svojoj i tudjoj deci, ucite ih da mrze stvari koje su fundamentalni deo ljudske prirode (jer takodje, naucno dokazano, niko nije 100% strejt... NIKO) i da se otudjuju od drugih ljudi zarad cega? Tvrdokorne tradicije koja nas vekovima unazadjuje? Toga da neko mora da proizvede unuke? I sta da vam je dete gej? Hocete ga se odreci? Ubiti? Deportovati? Manje voleti? Ako je vas odgovor na bilo koje od ovih pitanja "da", bukvalno niste bolji od Hitlera i nemate prava da se dicite time sto smo se borili protiv nacista, jer ste na njihovoj strani. A mozda bi trebali malo da popricate sa nekim ko je gej pa vidite da vas nece pojesti ili zaraziti sidom, leprom ili homoseksualnoscu. I bez obzira na to koliko izbacivali iz literature i kulture, to postoji, oduvek je postojalo i uvek ce postojati. Amin.
  • Rusofil_IQ0

    16.05.2016 13:22
    Po meni malo komplikovana tema, pogotovo sto danas LGTB lobi itekako ima jak uticaj, decu treba ucisti da postoje razlikosti i da ih ne treba mrzet ali dalje od toga NE
    Tolerancija DA ali propagiranje stava manjine NE
    Ja sam oduvek prihvatao razlicite ljude ali kad imas lose iskustva sa nekima to ti itekako daje realnu osnovu da neke jednostavno ne volis!

    Nisam upoznat sa novim udzbenicima pa ih nemogu komentarisat, stari su definitivno zastareli ali i novi treba da pokusaju da budu realni i da ne namecu stavove!
  • Mrmot

    16.05.2016 13:10
    Prethodni komentari najbolji su dokaz zbog čega bi uvođenje seksualnog obrazovanja u škole trebalo podržati.

    Seksualnost nije stvar izbora, već nešto što se stiče rođenjem, i kao takvu je nije moguće promovisati. Neće vam dete postati homoseksualac ako o tome pročita nekoliko stranica ili odsluša predavanje na tu temu.

    Kada biste to razumeli, možda bi splasnula i paranoja o tobožnjoj propagandi i mržnja prema ovom delu populacije, kao i diskriminacija, koji svi zajedno proizilaze iz neznanja.
  • Libe De NS

    16.05.2016 12:54
    Protiv znanja
    Pojedini roditelji neće da njihova deca uče o homoseksualnosti a sve više dece po ugledu na zatucane roditelje ne žele uopšte da uče!
  • Mastodont

    16.05.2016 12:50
    Niko nema prava da vas natera da dete vaspitate kao obrazovano, pristojno i nezatucano ljudsko biće. Na isti način, ako ga vaspitate kao govedo, niko pa ni vi ne može da zabrani ljudima da ga nazivaju govedom.
  • Inkvicicija

    16.05.2016 12:47
    Neophodno je da naša deca uče o svakoj vrsti različitosti, pa i seksualnoj. Da, vrlo je važno da znaju za incest, promene pola, transvestite.... jer to postoji u našem društvu.
    Roditelji danas pametuju i rade na štetu svoje dece.
  • G

    16.05.2016 12:33
    @ns - treba da uče o svemu, stavljenom u adekvatan kontekst, a ne da ostavite da ih o nekim stvarima uči ulica ili internet gde kontekst ne postoji ili je često pogrešan. Uče i o Hitleru na časovima istorije, pa to ne znači da se deca vaspitavaju da budu nacisti.
    @NIA - slažem se, Danska i Švedska su zaista katastrofalne zemlje, zato su verovatno po svim merilima iznad naše jer smo mi daleko napredniji od njih.
    @Anonimus - vi ste pravi primer da je edukacija u vaše vreme bila pogrešna jer je od vas stvorila nefunkcionalnog člana modernog društva.
    @Nema silovanja - tako je, fašistička Srbija mora da ukine obavezno osnovno obrazovanje, kakav je to način da se neko tera da obrazuje svoju decu kada i sam zna da je popio svu pamet sveta pa je sam dovoljan da svojoj deci prenese ispravne poglede na svet. Taman posla da nam fašisti obrazuju decu da ne mrze druge zbog njihove različitosti, pa na šta će da nam liči država bez razbijenih gradova zbog neke šarene parade.
  • Nsadista

    16.05.2016 12:16
    Vice versa
    Aha....
    Najbolji način da se dete bori protiv narkomanije je da se drži u neznanju šta su to droge?
    "Da ga sačuvamo od nedoumica?" :P
    Glupost
  • Vns

    16.05.2016 12:13
    1234
    Slobodumnih shvatanja, deci svojoj pricam o svemu, opisujem pojave u drustvu. Ljude takodje; na isti nacin, slobodoumno i siroko. Svet je lepeza predivna!
    Ali sam izricito protiv ucenja moje dece o ovoj temi! Sta tu ima da se"uci"?!
  • DG

    16.05.2016 12:06
    Mislim da su danas ateisti i homoseksualci najagresivnije i najnetolerantnije društvene grupe koje ne biraju sredstva da svoje standarde po svaku cenu nametnu drugima kao dominantne. Nemam ništa protiv bilo koga dok ne pokušava bez dozvole da zadire u lične i porodične odnose drugih ljudi. Ukoliko ne obuzdaju svoju napadnost i agresiju moraćemo i mi nekako da se zaštitimo od njih.
  • Nema silovanja

    16.05.2016 12:01
    Ljudi imaju svoja ljudska prava da se izoluju od svetskih pravaca, razmišljanja, težnji i zahteva.
    Ne može društvo nekome da propisuje kako će da razmišlja. A time ne može ni da mu propisuje vaspitavanje dece. Nema EU-jugenda.
    Naravno, ljudi imaju pravo i na negativne emocije, mržnju. Niko nema pravo da te emocije silom suzbija. Ako ne mogu javno da se sipoljavaju, a ono se ne mogu ni privatno suzbijati.
    Zatim, ono što je jevano zabranjeno u medijima, privatno se po kafanam opet javno ispoljava.
    Roditelji imaju pravo da svoju decu obrazuju sa starim udžebnicima, jer je očigledno da su novi udžbenici zlonamerno napravljeni da VEOMA ograniče bilo kakvo znanje.
  • ns

    16.05.2016 11:55
    Šta je sledeće... da uče o seksualnosti među rođacima!? I to su različitosti.
  • Koji

    16.05.2016 11:50
    smo
    Koji smo mi srednji vek, zaostala svest šta da se radi.
  • Anonimus

    16.05.2016 11:48
    Neophdono je prestati sa prikrivenim propagiranjem homoseksualnosti i udzbenike pisati kako se radilo decenijama, kada se ova skonost smatrala izopaccenoscu. Projekat isticanja homoseksualnosti je u funkciji promovisanja radjanja vesstackim putem, dakle kao biznisa...
  • NIA

    16.05.2016 11:44
    STRASNO! Jadna li nam deca. Ko je bio u Danskoj i Svedskoj, shvatio je kakvi su im zakoni. Da mogu ljubav voditi u parku, setati goli i mnogo sto sta a da za to nece odgovarati. Kod njih se svasta desava ali nista nece objaviti sve zarad dobro uredjene drzave. Svedska pocinje da lici na moralnu nakazu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna